Referenties

Nieuwbouw zeeschepen

Tonnage:   2.500 Tdw tot 12.000 Tdw

HFO:  1.800 kW   tot   6.000 kW   /   MDO: 750 kW tot 4.000 kW

Diesel Direct, eventueel via Z-drive pods en Diesel Electrisch

Rederijen

  • Wagenborg Shipping
  • Hartman Seatrade
  • Nescos Shipping
  • Abis Shipping
  • Unisea
  • Arklow Shipping
  • Flinter

Nieuwbouw jachten

Motorjachten:  L.o.a.  30m. tot 100+ m.

Voortstuwing:  500 kW tot 12.000 kW,  Enkel en Dubbelschroefs

Zeiljachten:     L.o.a.  30 m. tot 90+ m.

Uit discretie worden geen verdere gegevens publiek gemaakt over schepen en/of eigenaren. Werven waarvoor wij werkzaam zijn, zijn o.a. Feadship Group, Royal Huisman en Balk Shipyard.

Nieuwbouw baggerschepen

Hopper dredgers van 1500 - 3000 m3, zowel de machinekamer installaties als de bagger en hopperleidingen.

Ombouw (refit) projecten

Voor onze klanten verzorgen wij verscheidene ombouw (refit) projecten, hierbij kan gedacht worden aan:

  • Ballast Water Treatment systeemintegratie, zowel in nieuwbouw concepten als in de bestaande vloot.
  • Scrubber systeemintegratie
  • SCR systeemintegratie
  • Brandstof ombouw projecten
  • Vernieuwing van bestaande installaties naar huidige regelgeving en/of techniek

Voorbeelden van onze refit projecten zijn:

  • Rottum, Passagierschip tbv de veerdienst op Schiermonnikoog
  • Ballast Water Treatment implementatie voor verschillende zeegaande schepen
  • Harrier Explorer, Seismic Survey Vessel
  • EOS, Large privately owned luxury sailing yacht
  • Ombouw van MDO naar HFO voor verschillende coasters

Engineering

Engineering wordt ingezet voor zowel onze turn-key projecten, als voor separate engineerings opdrachten. Hiervoor worden pakketten als AutoCad en Nupas Cadmatic 3-D ingezet.

Voorbeelden van opgeleverde engineeringsopdrachten zijn:

  • Hopper dredgers tot 16.000 m3
  • Luxe Jachten tot ruim 100 meter
  • Coaster en zeegaande schepen

Uitlijnen / Motorstellen

Voor onze nieuwbouwprojecten verzorgen wij bij het turn-key opleveren van machinekamers, veelal inclusief de uitlijning van de voortstuwing componenten. Hierbij hebben we ervaring met conventionele voortstuwingstreinen, elektrische platformen, enkelschroefs als dubbelschroefs, flexibel en ondergoten met Epocast.

Daarnaast verzorgen wij voor verschillende klanten de uitlijning en controle op bestaande uitlijning. Dit gebeurt zowel in Nederland als daarbuiten.

Energiesystemen

elwa.png

Onze klanten
  • barkmeijer-logo.png
  • logo-koninklijke-de-vries-scheepsbouw-2__1920 (002).jpg
  • huisfit-royal-huisman-logo (002).jpg
  • iver ships logo (002).jpg
  • lürssen_logo_logotype.png
  • oceanco-logo_anthracite_rgb.jpg
  • van lent.png
  • 1280px-briese_schiffahrt_logo.svg (003).png
  • balk-shipayrd-1.png
  • logo-royal-huisman.jpg
  • hartman-seatrade-logo.jpg
  • hh.png
  • wijnne-barends-002-2.png
  • visser-shipping-002-2.png
  • van-der-kamp.png
  • arklow-shipping-002.png
  • koninklijke20niestern20sander.png
  • tb20shipyards-1.png
  • royal-bodewes.jpg
  • wagenborg.png
  • elwa2.png
footer image
Ontvang onze nieuwsbrief

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief om up-to-date te blijven

Offerte aanvragen
Afspraak maken